Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
En els quatre primers mesos de l'any s'han tramitat 460 expedients
L’Oficina Antidesnonaments de Palma ha tramitat un total de 460 expedients durant els 4 primers mesos de l’any. Una xifra que, si continua augmentant en aquest ritme, a finals d’any superarà els més de mil que es gestionaren durant tot el 2020, segons ha alertat l’Ajuntament. Una situació que s’està agreujant, sobre tot, en els lloguers. Precisament, 8 de cada 10 expedients gestionats l’any passat per l’oficina municipal varen ser per impagament de lloguer.
També s’ha incrementat la feina d’elaboració d’informes de vulnerabilitat que fa l’oficina, a petició dels jutjats, pels casos més extrems. De fet, durant el primer quadrimestre de l’any, se’n han redactat 163, quan en tot el 2020 se’n feren 157 i el 2019, 89.
La regidora de Model de Ciutat i Habitatge de Palma, Neus Truyol, ha assegurat que el 72% dels casos que arriben al servei municipal queden paralitzats, però ha destacat que si la pròrroga del Govern central no s’estén més enllà dels mesos establerts pel Reial decret, la situació empitjorarà. Per això, Truyol sol·licita que s’allargui fins, almanco, finals d’any. A més, més enllà de les competències municipals, el consistori reclama mesures contundents per capgirar aquesta situació.
El perfil de persona atesa per l’oficina antidesnonament té entre 30 i 65 anys i, en el 60% dels casos, es tracta de dones.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
Una quinzena de persones compartiran sopar i companyia amb aquesta iniciativa solidària