La batlessa, Carmen Ferrer, demana mesures immediates pel risc que hi ha després de l'incendi que calcinà una caravana
L’Ajuntament de Santa Eulària remetrà informació al jutjat sobre l’incendi d’aquest dijous a l’assentament de Can Rova 2 perquè, segons defensa, l’incident ha posat de manifest la necessitat de desallotjar-lo i demanen mesures immediates. El passat abril, quan es va iniciar-ne l’operatiu, un jutjat contenciós de Palma va frenar el desnonament d’unes 200 persones en acceptar un recurs d’urgència que demanava la suspensió cautelar per “incident de vulnerabilitat”.
Des d’aleshores, afirma l’Ajuntament, la causa es troba paralitzada. Mantenen que l’incendi de dijous evidencia la urgència d’actuar-hi i manifesta la greu situació al solar. Recorden que informes tècnics del Consistori ja alertaven del risc d’incendi, electrocució i altres amenaces per a la salut pública i que per això van decidir iniciar els tràmits al jutjat per al seu desallotjament. Insisteixen que s’han de prendre mesures de manera immediata. “Els serveis tècnics faran un informe de tot el que ha passat i es durà a la jutgessa”, explica Carmen Ferrer, batlessa de Santa Eulària des Riu.
L’incendi es va iniciar a la cuina d’una autocaravana que ha quedat totalment cremada. La dona que hi vivia estava cuinant quan va descuidar el fogó per atendre el seu nadó. Una tenda de campanya que era al costat també va quedar afectada. Entre les restes cremades, també hi ha un generador, fustes, un refrigerador, microones i altres electrodomèstics. El foc no va causar danys personals ni ferits.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia