Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Segons un estudi de la UIB, els hotels de luxe gasten més: "Els de 5 estreles poden arribar a gastar de mitjana 585 litres d'aigua per hoste i nit"
L’Aliança per l’Aigua d’Eivissa recorda que els hotels, com a grans consumidors, estan obligats a reduir la despesa d’aigua. Un establiment d’Eivissa ha implementat mesures per estalviar-ne. És un hotel que es troba a Cala Tarida: han rebaixat el consum d’aigua gràcies als reductors de cabal. I ens ho mostren així: pesen l’aigua que surt de la dutxa, amb mesures d’estalvi i sense.
Aquest hotel gasta 230 litres per client i dia, però volen reduir-lo a 170. La cadena Vibra hotels, la que més llits té a Eivissa, va implantar aquestes mesures a tots els seus establiments, en alguns casos amb un 50 % d’estalvi. Tampoc en buiden les piscines i ara volen reutilitzar l’aigua per regar.
L’Aliança per l’Aigua recorda que, segons un estudi de la UIB, els hotels de luxe gasten més. “Entre 3 i 4 estreles, el consum mitjà per hoste i nit és entre 224 i 285 litres d’aigua. Malgrat que els hotels de fins a 5 estreles poden arribar a gastar fins a 585 litres d’aigua en només una nit”, explica Marina Moheno, coordinadora de l’Aliança per l’Aigua. Avisen, a més, que la llei de circularitat obliga els hotels a tenir-ne un pla de reducció del consum ja enguany, i la legislació europea marca que han d’augmentar l’eficiència en un 10 %.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
L'home, de 34 anys i nacionalitat colombiana, va rebre l'alta hospitalària diumenge passat