Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

La sentència de la Gürtel contra el PP, però, condiciona ara el suport parlamentari de C's a Rajoy
Una vegada aprovats els pressupostos generals de l’Estat 2018 al Congrés amb el vot decisiu del Partit Nacionalista Basc (PNB), els comptes públics tenen el camí lliure per a la seva tramitació al Senat, on el PP té una majoria aboluta. Es preveu que els pressupostos podran ser aprovats de manera definitiva el pròxim 19 de juny.
Uns comptes que suposen un increment de la despesa de l’1,3%, fonamentalment per l’augment de les pensions i dels salaris dels funcionaris. Això. juntament amb menors ingressos per una rebaixa de l’impost de l’IRPF, suposa un risc d’incompliment del límit de dèficit del 2,2% del PIB pactat amb Brussel·les. Mariano Rajoy creu que, malgrat les advertències, d’Europa, es podrà complir amb aquest límit.
El suport del PNB als pressupostos sense haver desactivat l’article 155 a Catalunya suposa que el govern central aconsegueix estabilitat fins l’any 2019 i, fins i tot sense aprovar els comptes l’any que ve, podia esgotar la legislatura si prorrogués els pressupostos de 2018. Però el conflicte amb l’independentisme català continua condicionant l’acció de l’executiu central. I la sentència del cas Gürtel torna a posar en el primer pla polític els casos de corrupció del PP. Ciutadans, un suport clau per a l’executiu espanyol, ja ha advertit que la sentència l’obliga a replantejar els seus plans per a la resta de la legislatura.
De cara a les pròximes eleccions previstes el 2020, Rajoy es mostra “animat i amb ganes” de tornar a liderar al PP.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar