Aquest fet va marcar la societat, i el 1562 ja se celebrava amb una petita missa i processó
A l’arxiu de Sóller s’hi conserva un document datat el maig de 1561 i en el qual el cronista local relata l’atac de més de 1.500 corsaris liderats per Otxalí que va tenir lloc el dia 11 del mateix mes i que avui dilluns commemoren amb la celebració del Firó.
El Firó, com el coneixem ara, té el seu origen l’any 1855, un any després de la celebració d’una fira que va tenir molt d’èxit. L’Ajuntament del moment encarregà a l’historiador Joaquim Maria Bover un estudi amb el qual organitzar un simulacre com el que ja es feia en altres contrades.
L’atac corsari a Sóller l’11 de maig de 1561 se saldà amb un nombre no gaire elevat de sollerics morts. De fet, molts d’ells moriren mesos després a causa de les ferides. De pirates, n’hi desembarcaren més de 1.500 dels quals al voltant de 200 moriren aquell dia.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre