Tres dels llibres de la Universitat d’Eivissa, la institució que governà les Pitiüses arran la conquesta catalana, seran digitalitzats enguany per l’Arxiu Històric d’Eivissa i Formentera.
Un fons que és de titularitat municipal, però que en els darrers tres anys ha rebut l’ajut econòmic del Govern, ja que es tracta de l’arxiu que inclou documentació històrica de les dues illes pitiüses.
Enguany hi ha invertits 28.000 euros que serviran per continuar la digitalització d’altres documents, com una sèrie de cartes de l’escriptora mallorquina Maria Antònia Salvà, padrons i censos de les illes pitiüses, o la col·lecció completa del diari Balear del 1918.
Unes 200 persones s’han concentrat a les portes del centre, as Pil·larí, a Palma, i s'hi ha llegit un manifest: "Aquí t'esperam, amb els braços oberts"