Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

També reclamen poder explotar més places, sempre que no s'ampliï la construcció existent
A Mallorca, hi ha 289 finques rurals que exploten 5.696 places turístiques. Per fer-ho, és necessària una declaració d’interès general que permeti complementar l’activitat agrícola amb la turística. Ara mateix l’està tramitat, per exemple, es Rafal des Ports, una finca emblemàtica des Llombards. El president de l’Associació Balear d’Agroturismes i Turisme d’Interior, Miquel Artigues, reclama que s’elimini aquesta burocràcia: “No té raó de ser haver de demanar l’interès general, quan sempre ens el donen i l’única cosa que fa és endarrerir tres anys la tramitació”.
Els darrers anys només s’han atorgat un 5% del total de places, per la qual cosa Artigues reclama al nou conseller de Turisme del Govern que sigui la superfície de l’activitat agrària i ramadera la que en limiti el nombre de places. Ara el màxim és de 25, més una plaça per cada 5.000 m2 més d’extensió de la finca, fins a un màxim de 50 per establiment. “El que no es pot fer és edificació nova, però si a un agroturisme hi caben 40 places, no té per què només tenir-ne 10”, insisteix Artigues.
L’Associació recorda que l’explotació turística d’aquestes finques ha permès que moltes possessions hagin quedat en mans de mallorquins i no s’hagin venut.
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç