Els propietaris dels habitatges són els responsables dels comportaments il·lícits que puguin dur a terme els seus clients
L’Associació d’Habitatges Turístics Vacacionals de les Pitiüses mostra la seva preocupació per la proliferació de festes il·legals en habitatges turístics arreu de l’illa d’Eivissa. Els propietaris d’aquests tipus d’habitatges són els responsables dels comportaments il·lícits que puguin dur a terme els seus clients dins els seus dominis.
Per tractar aquesta problemàtica, les institucions eivissenques ha decidit sol·licitar al Govern l’aprovació d’un decret extraordinari que consideri els habitatges turístics com a establiments. Així, els ajuntaments tindrien capacitat d’actuació directa i sancionadora. Una proposta que l’associació ha acollit amb bons ulls.
El sector, això sí, matisa que s’ha de diferenciar entre festes privades i festes il·legals. Les institucions de l’illa recorden que l’aglomeració de persones afegida a la manca de protocols sanitaris estrictes són un potencial propagador del virus que pot esdevenir un greu problema de salut pública.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici