Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
No està demostrat si els coàguls són un efecte secundari o una simple coincidència
La vacuna d’AstraZeneca torna a generar dubtes arreu del món. A Països Baixos, per exemple, l’han deixat d’administrar temporalment. És evident que el vaccí protegeix del virus; però, de moment, no s’ha pogut demostrar si els coàguls són un efecte secundari o una simple coincidència. És mal de determinar perquè, estadísticament, són molts pocs casos. Al Regne Unit han informat de set morts d’entre 18 milions de vacunats.
Mentrestant, a Alemanya la inocularan només a majors de seixanta anys, població que registra manco possibles efectes adversos. A la vegada, fa nous esforços per incentivar-ne la vacunació: és el laboratori que envia més vacunes en un moment en què tothom frisa d’avançar en la immunització. Alemanya avança que, qui es vacuni, haurà de complir manco restriccions. Missatge pels ciutadans de més de 60 anys que, ara, poden demanar voluntàriament rebre el preparat d’AstraZeneca; per al de Pfizer o Moderna haurien d’esperar més. Dimarts, el país va ser el primer d’anunciar que no injectaria el preparat anglosuec a menors de seixanta anys. Tot, després de detectar trenta casos de trombosi en persones que havien estat inoculades. Sobretot, dones joves.
El Canadà també l’ha deixat d’inocular a menors de 55 anys. Els Països Baixos també la va restringir per edats, però finalment, l’ha deixada d’adminsitrar a tothom.
A Espanya s’inocula a persones d’entre 60 i 65 anys i a alguns treballadors essencials.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic