X

Le Senne evita renunciar al càrrec i manté que actuà com a president amb la intenció d’aplicar el reglament del Parlament

En un comunicat, el president del Parlament esquiva esmentar l'esqueixada a la foto de les Roges del Molinar, acció per la qual s'asseurà al banc dels acusats per presumpte delicte d'odi

02/06/2025

Le Senne evita renunciar al càrrec i manté que actuà com a president amb la intenció d’aplicar el reglament del Parlament

69

Gabriel Le Senne evita renunciar al càrrec. A través d’un comunicat, el president del Parlament ha mantingut el seu “convenciment que va actuar en aquell ple en l’exercici de les seves funcions, sense una altra intenció que la d’aplicar el Reglament”. Le Senne esquiva, però, esmentar l’esqueixada a la foto de les Roges del Molinar, acció per la qual s’asseurà al banc dels acusats per un presumpte delicte d’odi.

Llegeix aquí el comunicat del president Le Senne, després de confirmar-se que serà jutjat

Així, després que l’Audiència Provincial ha desestimat el recurs presentat per la Fiscalia i la seva defensa, Le Senne ha posat l’accent que continua “emparat pel dret de la presumpció d’innocència”. Sobre la seva actuació durant aquell ple, 18 de juny de 2024, reitera que no tenia cap altra intenció “que la d’aplicar el Reglament, responent a queixes de grups que representen la majoria de la Cambra i després de recaptar assessorament legal”. També ha reafirmat la seva voluntat de col·laborar amb la justícia perquè el judici conclogui “al més aviat possible”, conclou el comunicat.

Per la seva banda, segons afirma l’entitat Memòria de Mallorca, es tracta d’un judici sense precedents que per primera vegada a Espanya, un alt càrrec institucional és jutjat per un delicte penal per ofendre a víctimes del franquisme.

La querella contra Le Senne es va presentar després de la seva actuació durant el ple del dia 18 de juny de 2024, que es debatia la derogació de la Llei de memòria democràtica de les Balears, quan dues diputades socialistes, Mercedes Garrido i Pilar Costa, membres de la Mesa del Parlament, es van negar a retirar unes fotografies de les Roges del Molinar que tenien aferrades als seus ordinadors. Després de cridar-les a l’ordre fins a tres vegades, el president allargà ell mateix el braç arrabassant la foto quan va expulsar les dues diputades. Garrido, aleshores, li va etzibar que no podia tocar el seu ordinador.

Notícies relacionades >

02/06/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT