Desnonament a Santa Eulària d’una família amb una menor i dues persones amb discapacitat
La mare, de 86 anys, ha desnonat la seva filla junt amb els seus quatre fills i una neta de 12 anys
El 80% dels joves espanyols pateix ansietat per mor de la crisi climàtica
L’impacte del canvi climàtic també afecta la salut mental, especialment la de joves i divulgadors científics. És el que es coneix com ecoansietat o ansietat climàtica, l’angoixa o por a patir un cataclisme ambiental. Teo coneix bé l’ecoansietat, la por, angoixa o preocupació davant els riscos reals del canvi climàtic i la crisi ambiental. Com ell, més del 80% dels joves espanyols pateix ansietat per mor de la crisi climàtica, dels seus efectes i de la falta d’acció de les generacions anteriors.
Joves que viuen amb l’angoixa de veure’s sense futur. Decepció, por, tristesa, culpa, vergonya o frustració formen un còctel d’emocions que afecta la meitat dels joves en el seu dia a dia. Però els adults tampoc se salven de l’ecoansietat.
La mateixa OMS alerta del risc del canvi climàtic en la salut mental. De fet, l’ecoansietat es dispara quan notam de prop els efectes del canvi climàtic. Onades de calor, sequeres, incendis devastadors… Les notícies apocalíptiques poden generar una sensació d’angoixa i por en moltes persones. Perquè la manera de contar la crisi climàtica també importa.
Entre les claus per gestionar l’ecoansietat: passar a l’acció en clau local i crear comunitat. L’OMS estima a mitjan segle més de 250.000 morts per any pels efectes del canvi climàtic
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La mare, de 86 anys, ha desnonat la seva filla junt amb els seus quatre fills i una neta de 12 anys
Entre els migrants hi ha almenys nou dones i dos infants petits; una dona ha estat atesa pel 061 per molèsties a les cames
Duu per títol "Un so directe al cor" i és obra del dissenyador Luis Moreno