X

La central elèctrica d’Alcanada, lliure de contaminants el 2029

Encara es desconeix per a què s'aprofitarà el recinte quan quedi descontaminat

14/12/2025

La central elèctrica d’Alcanada, lliure de contaminants el 2029

45

L’antiga central elèctrica d’Alcanada estarà descontaminada abans de 2029. Així ho confirma el Consell de Mallorca, que ja ultima el projecte de redacció dels treballs. De moment, però, no hi ha cap decisió presa sobre quin ús es donarà a aquest espai.

El recinte s’ha de descontaminar abans d’aqueixa data per no perdre els doblers dels fons europeus. El Consell de Mallorca n’és propietari des de 2022. Per executar el projecte, hi destinarà 1,5 mig milió d’euros, en l’exercici de 2026.

La descontaminació, però, és només el primer pas per poder pensar en com emprar aquest espai en el futur. De fet, l’antiga central elèctrica, declarada BIC el 2023, continua sense un pla definit sobre el que ha de ser.

L’Ajuntament d’Alcúdia celebra que es facin passos; espera tenir veu en el futur de la central. El consistori reconeix que rep propostes i que les té en compte, però encara queden uns anys perquè alguna pugui ser una realitat.

Mentrestant, els impulsors d’Alcúdia Tech han confirmat a IB3 Notícies que han traslladat definitivament el projecte al delta de l’Ebre. Estan cansats, diuen, de la manca de decisions polítiques a Mallorca. Es tracta d’un dels projectes que es van presentar el 2021, com un gran centre internacional pioner en la descarbonització del sector nàutic, en què també es preveia la recuperació paisatgística de la zona i un futur museu.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT