Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
La Confederació Espanyola d'Agències de Viatges assegura que els queda l'"esperança" del mercat nacional per evitar el tancament i la desaparició de les empreses i de llocs de treball i demanen al Govern més controls als viatgers en origen i destinació
EFE/David Arquimbau Sintes
79Les quarantenes imposades per diversos països així com les successives recomanacions de no viatjar a Espanya per l’evolució de la pandèmia del coronavirus estan abocant al sector turístic a una situació “molt tràgica”, segons assenyala la Confederació Espanyola d’Agències de Viatges (CEAV), per la qual cosa demanden mesures “clares i específiques” davant un context “crític”.
Així ho ha assenyalat el vicepresident primer de la confederació, Rafael Gallego, que ha assegurat que les agències de viatges confiaven en una “lleu recuperació” aquest estiu que els ajudaria a aixecar part de la temporada turística, però que les decisions dels diferents països emissors i l’evolució de la pandèmia han impossibilitat que això succeeixi. Gallego ha advertit que la temporada d’estiu, a la qual només li queda una setmana d’agost i dos de setembre “no es recuperarà”.
En aquesta mateixa línia, la Federació Empresarial d’Associacions Territorials d’Agències de Viatges Espanyoles, Fetave, ha alertat que aquestes mesures han empitjorat “de manera extraordinària” la situació del sector. “Si la situació era ja molt complicada, després d’això ha passat a ser desesperada”, han reconegut.
No obstant això, han assenyalat que aquest estat, ara “tràgic”, no és irreversible i que des d’una posició “optimista” a les agències receptives d’aquests mercats internacionals els queda l'”esperança” del mercat nacional per evitar el tancament i la desaparició de les empreses i de llocs de treball.
Segons ha explicat Gallego, hi ha hotels que estan començant a tancar, tot i que tenien previstes reserves de clients per a aquest estiu. “Alguns clients que tenien un hotel pagat i reservat. han sabut que l’establiment tancava 48 hores abans d’iniciar la seva estada”, ha apuntat el vicepresident de la CEAV.
En aquest context, les agències de viatges han llançat una petició de socors al Govern i han demanat l’extensió dels Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) fins al març de 2021 per al sector turístic o la realització de tests als aeroports per transmetre confiança en la destinació. En aquest sentit, Rafael Gallego ha assegurat que el sector turístic espanyol no només es juga la temporada 2020 sinó també la de 2021.
A més, segons Fetave, els ERTO de força major per Covid-19 ja no són útils com a pal·liatius amb caràcter general perquè, amb zero ingressos, és pràcticament inviable per a pimes i autonòms mantenir els lloguers, les despeses fixes i les quotes dels ERTO.
Entre les mesures plantejades pel sector destaca la de la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics, CEHAT, que ha urgit al president del Govern, Pedro Sánchez, que exigeixi a la Unió Europea que s’estableixi un control actiu de proves Covid-19 per als viatgers en origen i destinació, “si no es vol donar per perdut l’any turístic”.
Els hotelers s’han ofert fins i tot a finançar els test a la sortida dels seus establiments a Espanya per evitar situacions de quarantenes de viatgers com l’anunciada pel Govern britànic.
Àustria i Suïssa també imposen la quarantena obligatòria als turistes que arribin de Balears
Turisme illenc per intentar salvar la temporada
Els experts turístics adverteixen que la temporada estarà acabada si no es recupera el mercat britànic o alemany
La repercussió a les Illes de la quarantena obligatòria al Regne Unit: sense vols cancel·lats, però més buits
Bèlgica també recomana la quarantena als turistes que visitin les Balears
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer General Riera de Palma
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari