Les agències de viatges de les Pitiüses denuncien la pujada dels preus dels bitllets. Recorden que, en el cas dels vols interilles, l’augment supera el 30 per cent i demanen que s’implanti una tarifa fixa.
Els viatgers freqüents entre Eivissa i Mallorca com Marina Colomar ho corroboren. Els preus dels vols han pujat molt en els darrers mesos. “Abans em costava la meitat de preu”, assegura aquesta eivissenca que estudia a Mallorca.
La companyia Iberia justifica que els preus de les rutes de servei públic interilles feia 12 anys que no s’incrementaven. Les agències de viatges denuncien que les aerolínies s’enriqueixen a costa del descompte de resident i per això demanen una tarifa única entre illes com la de Canàries.
Les agències asseguren que, en general, han pujat tots els preus dels vols. Això obliga els usuaris a cercar destinacions més econòmiques. Aquest augment dels preus, a més de l’encariment de les estades en el lloc de destí, han fet perdre un 15 per cent de les vendes a les agències de viatges pitiüses enguany.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros