Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
La policia ha reaccionat amb càrregues i amb el llançament de gasos lacrimògens per dispersar-los
Reuteurs
84Grups d'”armilles grogues” han multiplicat aquest dissabte els aldarulls i els actes de vandalisme a diferents punts de París, durant una jornada de protestes, el dia del primer aniversari de les mobilitzacions.
El principal punt de tensió durant hores ha estat la plaça d’Itàlia, al sud-est de la ciutat, on els manifestants, la gran majoria amb el rostre cobert per a no ser identificats, han aixecat barricades, les han incendiat i han cremat també motos i cotxes. Els manifestants han destruït també parades d’autobús i mobiliari urbà i han trencat vitrines de comerços, com les d’una sucursal del banc HSBC.
La policia ha reaccionat amb càrregues i amb el llançament de gasos lacrimògens per dispersar-los.
Fins a les 15.00 hora local havien estat detingudes 61 persones, segons el prefecte de la Policia, Didier Lallement, que a una conferència de premsa ha afirmat que s’analitzaran les imatges de les càmeres per arrestar les altres persones implicades als aldarulls. Lallement ha demanat els qui seguien a la plaça d’Itàlia “de bona fe” que sortissin ràpidament, i ha insistit que la resposta “serà molt ferma”.
El prefecte ha indicat que s’ha procedit també a multar 71 persones que intentaven manifestar-se a les diferents àrees de la ciutat on això està prohibit, com els barris de l’avinguda dels Camps Elisis, de la catedral de Notre–Damme, de l’Assemblea Nacional, de la torre Eiffel, del Trocadero o de l’estació ferroviària de Saint Lazare.
A petició de les autoritats, la companyia del transport metropolità ha tancat des de primera hora del matí vint-i-tres estacions de metro i de trens de rodalia.
També hi ha hagut convocatòries de les armilles grogues a altres punts de França a més de París com Bordeus, Lió, Marsella, Nantes o a Tolosa. A Lió també s’han produït alguns incidents.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents