Així s'ha aprovat a la conferència sectorial d'Infància en el Ministeri, en la qual aquesta vegada sí que han participat els consellers del ram del PP
El Govern espanyol transferirà 1,2 milions d’euros a les Balears per atendre els infants i adolescents migrants que acullen els sistemes de protecció dels consells insulars. Així s’ha acordat a la conferència sectorial que ha tengut lloc aquest divendres entre el Ministeri de Joventut i Infància i les comunitats autònomes.
En la reunió, la ministra Sira Rego ha explicat que s’accelera el ritme de la reubicació dels infants no acompanyats: hi ha 200 expedients tramitats i a punt de començar el procediment de trasllat. En la darrera conferència, les comunitats governades pel PP varen deixar plantada la ministra per mostrar el desacord precisament en el trasllat dels nins i adolescents migrants des de les Canàries i Ceuta.
Tot i els avenços en la trobada d’avui, l’enfrontament entre l’executiu central i els autonòmics del PP continua. El Ministeri acusa els territoris on governa el PP de mantenir el bloqueig mentre les Illes insisteixen que el finançament per acollir aquests nins és insuficient. Així ho ha traslladat la consellera de Famílies i Benestar Social, Sandra Fernández, perquè els sistemes d’acollida “estan desbordats”. El portaveu del Govern, Antoni Costa, ha confirmat el vot a favor de les Balears en la dotació econòmica oferida pel Ministeri perquè “és millor que res”.
Al marge d’aquest tema, la ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha criticat que s’ha hagut de retirar el debat d’un reial decret per millorar els sistemes de protecció. Les comunitats del PP s’hi han oposat, però la ministra ha dit que s’acabarà aprovant. El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha criticat la posició del govern espanyol i ha dit que les comunitats autònomes han de tenir marge de maniobra.
A la reunió, a més, el Govern espanyol ha proposat la reubicació de 49 infants a les Illes. De moment, no n’ha arribat encara cap a l’arxipèlag. Avui la ministra Sira Rego ha dit que es duen a terme els tràmits per accelerar-ne el procés. En concret, Madrid vol reubicar 200 infants no acompanyats procedents d’aquelles comunitats autònomes més tensades per la situació migratòria.
Unes 200 persones s’han concentrat a les portes del centre, as Pil·larí, a Palma, i s'hi ha llegit un manifest: "Aquí t'esperam, amb els braços oberts"
Continua ingressat a Son Espases, estable, i serà traslladat a planta
Els dos partits mantenen oberta la marca a altres forces polítiques i asseguren que estan en perill per mor de la inacció dels partits d'àmbit estatal i pel que qualifiquen d'allau migratòria