Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

De moment, no s'ha decidit ni quan ni a on es portaran
Etiòpia enviarà a l’estranger per a la seva anàlisi les dues caixes negres de l’avió d’Ethiopian Airlines que es va estavellar diumenge passat 10 de març prop d’Addis Abeba i va causar la mort de 157 persones, segons ha confirmat avui dimecres a l’agència Efe un portaveu de l’aerolínia. “Donat que nosaltres no tenim les capacitats tècniques i l’experiència en la matèria, les caixes negres s’enviaran a l’estranger per a la seva anàlisi”, ha afegit el responsable de relacions públiques de l’aerolínia, Biniyam Demsie.
De moment, no s’ha decidit ni quan ni a quin país es portaran aquests aparells que registren l’activitat dels instruments de l’avió i les converses dels tripulants, ha indicat el portaveu.
Les caixes negres poden ser crucials per esclarir la causa de l’accident del Boeing 737 MAX 8 que diumenge passat es va estavellar pocs minuts després d’enlairar-se de l’Aeroport Internacional Bole d’Addis Abeba, amb destinació a Nairobi.
Als 6 minuts de vol, el pilot va reportar “dificultats” i va sol·licitar tornar a l’aeroport etíop, petició que li va ser concedida, però l’avió es va estavellar a uns 42 quilòmetres al sud-est d’Addis Abeba, causant la mort de tots els seus ocupants.
Els 157 morts pertanyien a 35 nacionalitats, sobretot de Kenya, Etiòpia i el Canadà, a més de 22 membres de diverses agències de les Nacions Unides i dos espanyols.
La tragèdia va provocar que nombrosos països a tot el món prohibissin aquesta setmana en el seu espai aeri l’ús del Boeing 737 MAX 8, a causa dels dubtes que han sorgit sobre la seva seguretat. De fet, l’Agència Europea de Seguretat Aèria també ho ha prohibit.
L’accident va ocórrer després que, a l’octubre de 2018, un altre Boeing 737 MAX 8 de la companyia Lion Air s’estavellés a Indonèsia als 12 minuts d’enlairar, segons una de les caixes negres per fallades en el sistema automàtic, causant 189 morts.
Ethiopian Airlines és la major aerolínia d’Àfrica, amb nombrosos vols no només a destinacions internacionals sinó també dins del propi continent, i amb una molt bona reputació de seguretat aèria.
El darrer accident registrat d’aquesta companyia va succeir el 25 de gener de 2010, quan un Boeing 737-800 va caure en la mar Mediterrània, poc després d’haver iniciat el seu viatge des de Beirut a Addis Abeba, i va provocar la mort de 90 persones.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca