El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Les joves a partir de 16 anys no necessitaran consentiment patern per avortar
El Consell de Ministres ha aprovat l’avantprojecte de reforma de la Llei de l’avortament per garantir-lo en la sanitat pública. L’executiu afirma que la reforma permetrà recuperar drets que ja es van preveure en la llei de 2010 aprovada pel govern de José Luis Rodríguez Zapatero. El Partit Popular la va recórrer davant el Constitucional i, a més, quan va governar va introduir el requisit del consentiment patern per a les menors de 16 i 17 anys.
Ara s’elimina aquesta exigència a més d’introduir nous drets. La llei reconeix el dret a la salut menstrual i preveu una baixa laboral per a regles que causen dolors incapacitants. També inclou un permís retribuït per a les embarassades a partir de la setmana 39 de gestació.
Aquestes són les claus de l’avantprojecte de reforma de la Llei de l’avortament:
◼ Avortament. Les joves a partir de 16 anys podran avortar sense consentiment patern; la interrupció de l’embaràs estarà garantida a tots els hospitals públics i s’eliminen els tres dies de reflexió que s’exigeixen actualment abans d’avortar. També es preveu un registre de professionals mèdics objectors de consciència. Així mateix, els centres de salut distribuiran, sense cost, la píndola de l’endemà.
◼ Salut menstrual. Les dones amb menstruacions fortes podran acollir-se a una baixa mèdica si tenen diagnosticada alguna malaltia de les que causen dismenorrea (dolor uterí), com ara endometriosi, miomes o quists. La baixa serà d’entre tres i cinc dies.
◼ Embaràs. L’avantprojecte de llei també preveu un permís retribuït per a les dones a partir de la 39a setmana d’embaràs.
◼ Anticoncepció. Es repartiran anticonceptius de forma gratuïta en centres educatius i penitenciaris. També es fomentaran els mètodes d’anticoncepció masculins.
El 22% de les dones espanyoles no poden comprar compreses ni tampons
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle