Presó provisional per al jove que va atropellar Jaume Anglada
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill

L'actual crisi sanitària torna a posar sobre la taula el debat sobre la dependència del sector serveis i la pèrdua del teixit industrial
La Cambra de Comerç de Mallorca assegura que, sense més compensacions a la insularitat, les Balears difícilment seran competitives en sectors diferents del turisme. L’actual crisi sanitària torna a posar sobre la taula el debat sobre la dependència del sector serveis i la pèrdua del teixit industrial.
Els experts coincideixen que, durant la crisi financera del 2008, el turisme va ser un salvavides per a l’economia de les Illes. Durant la recuperació, les Balears lideraven el creixement de les comunitats autònomes. Mentrestant, però, el sector industrial illenc s’enfonsava.
Ara, la caiguda del turisme ha revifat el debat sobre la dependència del sector serveis de l’economia balear. Segons la Cambra de Comerç de Mallorca, es demostra per què feia falta un REB més ambiciós, un règim econòmic especial per a les Illes amb bonificacions que compensin la insularitat. El fet de ser un arxipèlag, expliquen, ens fa manco competitius a l’hora de cercar alternatives al turisme. “No demanàvem un règim especial perquè fóssim uns capritxosos, sinó perquè depeníem exclusivament del turisme (…), que ens anava molt bé però que ara ha desaparegut”, explica el seu president, Antoni Mercant.
Antoni Riera, director tècnic de la fundació Impulsa, explica que no és dolent estar especialitzats en una activitat, com la turística. Però l’objectiu, diu, ha de ser cercar valor i no només quantitat. Sigui com sigui, els experts destaquen que aquests canvis no es poden fer d’un dia per l’altre.
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari