Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
La protecció dels banyistes allibera quantitats significatives de TiO2
Imatge d'arxiu. /EFE
76Científics han descobert que la protecció solar dels banyistes allibera quantitats significatives de TiO2 contaminant (diòxid de titani) en el mar, la qual pot danyar la vida marina. Aquest treball, que prové de la investigació a platges del sud de França, s’ha presentat a la conferència de geoquímica Goldschmidt a Boston.
El TiO2 és un dels principals ingredients del protector solar, ja que actua com a protector contra els nocius rajos ultraviolats (UV). Encara que la majoria dels principals organismes reguladors ho consideren generalment segur per a ús humà, el TiO2 concentrat o l’exposició a llarg termini podrien resultar tòxics per a una varietat de peixos i altres organismes aquàtics.
L’equip va trobar en tres platges prop de Marsella (França) concentracions diàries de 15 a 45 micrograms per litre de TiO2, que correspon a diversos quilograms de nanopartícules per temporada d’estiu per platja.
L’investigador principal, el doctor Jérôme Labille, detalla que en una platja petita que albergui unes 3.000 persones diàriament es poden dipositar al voltant de 68 quilograms de crema per dia, o 2,2 tones durant l’estiu.
“Si tenim en compte que la meitat de les cremes utilitzades contenen 5% de diòxid de titani, s’alliberen 1,7 quilograms de diòxid de titani per dia: això equival al voltant de 54 quilograms en els dos mesos d’estiu alt, que és una quantitat significativa”, exposa.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo