Ja són a Espanya els primers 21 espanyols alliberats
Lucía Muñoz.
370Dels 49 espanyols que formaven part de la flotilla, 21 han arribat aquest diumenge vespre a l’aeroport de Madrid, procedents de Tel-Aviv. Entre aquests, no hi ha ni Lucía Muñoz ni Alejandra Martínez, dues dels 8 activistes residents a Mallorca detingudes a Israel.
Totes dues han rebutjat signar el document de deportació voluntària. Així, per tant, continuaran retengudes per les autoritats del país; en espera de comparèixer davant un jutge que n’haurà de ratificar la deportació forçosa. A més, des que varen ser interceptades han iniciat una vaga de fam. No volen acceptar menjar, diuen, de qui mata de fam els palestins.
Pel que fa a les persones que acaben d’arribar, sí que haurien acceptat signar el document en què reconeixen haver entrat il·legalment a Israel. De moment, es desconeixen les identitats de tots els que tornen, però sí que se sap que entre aquests hi ha l’exbatlessa de Barcelona, Ada Colau, i Joan Bordera, diputat de Compromís.
Precisament, aquest dilluns, es preveu que es reprenguin les negociacions de pau a Egipte. Netanyahu ha ordenat l’enviament d’una delegació per negociar l’alliberament dels ostatges en mans de Hamas i dels detinguts palestins. També hi haurà, a Egipte, la delegació nord-americana encapçalada per Steve Witkoff, enviat especial per al Pròxim Orient.
Això mentre Israel ha continuat bombardejant Gaza i ha deixat 65 palestins morts en les darreres 24 hores.
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears
A l'octubre es va posar en funcionament aquest projecte de l'IMAS i anomenat SAI-DIC, pioner a Espanya