X

Augmenta un 3,2% les emissions de gasos efecte hivernacle a Eivissa

Aquest increment es deu principalment per l'aviació, que ha duplicat el consum, i genera el 44% de les emissions

22/04/2025

Augmenta un 3,2%25 les emissions de gasos efecte hivernacle a Eivissa

16

En el Dia de la Terra, l’Observatori de Sostenibilitat de IbizaPreservation adverteix que les emissions de gasos d’efecte hivernacle a Eivissa han augmentat un 3,2% en 2024 respecte a l’any anterior.

Un increment directament lligat al consum de combustibles fòssils en l’àmbit local, apunten des d’IbizaPreservation. L’ONG diu que el consum ha crescut gairebé un 25% respecte al 2023 amb un augment de 200.000 tones de CO₂ més, i s’ha arribat a les 750.000 tones consumides el 2024.

Increment causat principalment per l’aviació, que ha duplicat el consum i ja genera el 44% de les emissions procedents de combustibles fòssils. Després el segueix el Gasoil B amb una pujada del 10% i la benzina 95, amb un 7% més.

Per contra, les emissions procedents de la generació elèctrica han baixat un 33% el 2024. Això és perquè la central elèctrica d’Eivissa ha deixat d’utilitzar fuel en favor del gas natural i a la millora de la mescla energètica importada des de Mallorca.

Així, diuen, Eivissa continua augmentant la petjada de carboni mentre una de les fites marcades als acords de París és la reducció d’emissions un 45% abans de 2030.

22/04/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT