X

Les empreses eivissenques de ‘rent a car’ demanen excepcions a la limitació de vehicles

Volen que es deixi circular els cotxes que tenen de rènting o que lloguen a altres empreses només per a la temporada

30/04/2025

Les empreses eivissenques de ‘rent a car’ demanen excepcions a la limitació de vehicles

19

Les empreses de lloguer de cotxes locals han demanat al Consell poder operar amb vehicles domiciliats fora d’Eivissa, una opció que no preveu la limitació que es posarà en marxa d’aquí a un mes. És el cas de cotxes de rènting o de flota llogada a altres empreses.

A partir del primer de juny podran circular per Eivissa un màxim de 16.000 vehicles de lloguer. Els empresaris de ‘rent a car’ d’Eivissa, associats a AEVAB, han aclarit dubtes amb el director insular de Transports del Consell, Roberto Algaba. Una de les queixes que han plantejat és què passa amb els vehicles de rènting, que estan domiciliats a la Península o també amb la flota que tenen fora de l’illa. Una queixa que ha recollit Algaba i que ha afirmat que l’estudiaran.

Les empreses de lloguer han demanat poder operar amb fins a 28.000 vehicles, quan el topall són 16.000. Es calcula com a màxim que cada empresa podrà tenir entre 600 i 750 cotxes. Les més perjudicades són les multinacionals que han demanat operar amb 2.000 o 3.000 vehicles, quan les empreses eivissenques de mitjana en tenen entre 150 i 300. AEVAB assegura que el 95 % dels rent a car locals hi estan d’acord. Segons explica el Consell d’Eivissa, també han demanat poder operar una plataforma que lloga cotxes, però si no comercialitzen vehicles directament, serà eliminada.

30/04/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT