Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Les xarxes socials fomenten els sentiments d'aïllament i soledat
El Telèfon de l’Esperança ha rebut 1.682 telefonades d’ajuda a les Balears en el primer semestre d’enguany. D’aquestes, 47 eren per pensaments de suïcidi, una xifra una mica més baixa que l’any passat. Tot i això, des de l’entitat avisen que aquestes idees apareixen cada vegada en persones més joves, fins i tot en infants de només 12 anys. En molts casos és perquè se senten tots sols, pateixen assetjament escolar, viuen amb ansietat o arriben a autolesionar-se.
Cada vegada més joves contacten a través del xat, i molts hi arriben després de fer cerques a internet o de les xarxes socials, on la comparació amb vides “perfectes” i les moltes hores connectats poden fer-los sentir encara més aïllats. Ara, fins i tot han detectat els primers casos que arriben derivats per la intel·ligència artificial. “Els nins de 12 anys no marquen el telèfon… entren per xarxes socials quan cerquen ‘com suïcidar-se sense sofrir…'”, explica el portaveu de l’entitat, Lino Salas.
Des de l’entitat remarquen la importància de detectar els senyals d’alarma i de fomentar els espais de comunicació a casa. El telèfon 971 46 11 12 està disponible les 24 hores.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari