Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Imatge d'arxiu. /EFE
54La xifra de negoci del sector servei de Balears ha caigut un 37,8% el 2020, el percentatge més alt de totes les comunitats autònomes, segons dades de l’INE.
Les comunitats autònomes que més xifra de negocis dels serveis han perdut són les més turístiques: Balears (un 37,8%) i Canàries (29,9%), encara que també han experimentat grans reculades Madrid (18,3%) i Catalunya (15,6%).
La xifra de negocis del sector serveis ha caigut a Espanya un 15,6% el 2020 en comparació amb l’any anterior, el descens més gran de la sèrie històrica, que arrenca el 2000, segons l’Indicador d’Activitat del Sector Serveis (IASS) publicat aquest dilluns per l’INE.
Els efectes de la pandèmia de coronavirus i les mesures adoptades per a frenar-la han erosionat especialment les vendes de l’hostaleria, que es van enfonsar un 50,1% l’any.
El desglossament d’activitats revela que els negocis que més vendes han perdut el 2020 han estat les agències de viatges i operadors turístics (un 75%), els serveis d’allotjament (68%), el transport aeri (un 60,1%), el transport per taxi (53,6%) i els serveis de menjars i begudes (43,6%).
De fet, els únics serveis que han augmentat la seva xifra de negocis el 2020 han estat els de venda d’equips per a tecnologies de la informació i les comunicacions (un 4,7%) i matèries primeres agràries i animals vius (0,4%), així com les activitats de seguretat i recerca (0,2%).
L’ocupació en el sector serveis ha caigut un 4,3% el 2020, amb especial incidència en l’hostaleria (13,3%), en particular en els serveis d’allotjament, que han disminuït la seva plantilla en un 19,8%.
Pel que fa a l’evolució mensual, la xifra de negocis dels serveis ha desencadenat el desembre del 2020 el seu desè mes consecutiu a la baixa amb un descens interanual del 8,7%, lluny de l’enfonsament del 41,5% d’abril, en ple confinament.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins