Júlia Saura, autora d’unes carotes de Sant Joan que “fan festa”
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
Es tracta d'una iniciativa del Laboratori Interdisciplinari de la UIB i que compta amb el suport del Govern i dels consells insulars
177
Les Illes Balears seran la primera comunitat autònoma de tot Espanya, i el primer arxipèlag de les nostres característiques, a celebrar una Assemblea Ciutadana pel Clima. És un mecanisme que ja existeix a altres indrets del món i que serveix per donar veu a la ciutadania en la lluita contra el canvi climàtic. L’Assemblea se celebrarà al llarg de 2022 i es farà a les quatre illes. A cada una de les reunions hi participaran entre cinquanta i cent persones, segons la població de cada illa. Els participants, tots voluntaris, es triaran per sorteig cívic, no serà necessària cap inscripció prèvia. Es farà d’acord amb una base representativa de la societat tenint en compte aspectes diversos com l’edat, el lloc on viu, la renda o el nivell d’estudis. Una vegada celebrades totes les reunions a cada una de les illes, es convocarà una sessió autonòmica.
Propostes ciutadanes
A les reunions, els membres de l’assemblea debatran sobre com reduir l’impacte del canvi climàtic i, d’aquí, sortiran propostes d’acció contra el canvi climàtic que es traslladaran al Govern. En cas que les idees sorgides en el marc de l’assemblea no siguin assumides per l’Executiu, aquest n’haurà d’explicar els motius, segons ha assegurat Clara Ferragut, membre de l’equip de coordinació de l’Assemblea Ciutadana pel Clima. Ferragut també ha explicat que amb aquesta experiència el que es pretén és complementar l’exercici polític. En aquest sentit, la presidenta del Govern, Francina Armengol, ha valorat la vertebració de la participació democràtica que això suposa.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància