Mor el resident de Formentera que estava en estat crític a causa d’una baralla
La Guàrdia Civil continua amb la investigació i, de moment, no han informat de la detenció del suposat agressor
El Comib es personarà com a acusació particular en totes les denúncies
Imatge d'arxiu. /EFE
148Les Illes Balears han registrat 16 casos d’agressions a metges durant el 2020, xifra inferior a la de l’any anterior, quan es van produir 20.
En concret, el 18,75% dels casos registrats correspon a agressions de tipus físic amb resultat de lesions, 31,25% a amenaces i el 50% a insults.
Per gènere, les agressions registrades ea Balears a dones van suposar el 56,25%, mentre que el 43,75% dels metges agredits van ser homes.
D’aquesta manera, la incidència acumulada d’agressions a metges en 2020 va ser de 2,77 per cada mil col·legiats a Balears, per sobre de la mitjana nacional, de 1,63 per cada mil col·legiats.
Dels casos registrats, el 50% se situen en la franja d’edat dels 36 als 45 anys i el 18,75% en la de 46 a 55 anys. L’àmbit hospitalari, amb el 43,75% de les agressions registrades, és el que sofreix una major incidència, seguit per Atenció Primària, amb el 37,75% dels casos registrats pel *Comib. El 81,25% dels agredits va sofrir els atacs en el sector públic i el 18,75% en el privat.
Observatori d’agressions del Comib
El Comib es personarà com a acusació particular en totes les denúncies relacionades amb agressions, psíquiques o físiques, als professionals en l’àmbit laboral i ofereix a tots els metges de Balears assessoria jurídica immediata i directa quan sofreixen agressions. “L’agressió a un professional de la medicina trenca la confiança necessària per a garantir una assistència sanitària adequada”, afirmen.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La Guàrdia Civil continua amb la investigació i, de moment, no han informat de la detenció del suposat agressor
Un dels decrets inclou la renovació automàtica dels contractes de lloguer
El decret no aclareix què és un fons voltor i estableix que no es podrà comprar per davall del 70% del valor de l'immoble