La 'Cordonada de Sant Francesc' ha instal·lat un temps propi de la tardor, amb màximes que no passaran de 24-26ºC
Després del pas del front i de les precipitacions d’aquest dilluns, avui farà sol amb permís de qualque nigul baix. La temperatura nocturna ha baixat considerablement i s’han donat les mínimes més baixes dels darrers 4 mesos a les Balears. Per contra la maxima puja respecte ahir però no passarà de 24-26ºC.
Aquest dimecres els niguls augmentaran. Ho faran sobretot a Mallorca i Menorca on pot ploure a redols però de manera feble, no s’esperen precipitacions tan intenses com les de dilluns. No s’espera pluja ni a Eivissa ni a Formentera. En general tornarà refrescar de dia i la màxima serà d’entre 2 i 4ºC més baixa que la d’avui.
La ‘Cordonada de St. Francesc‘ de dilluns ha suposat un abans i un després quant a temperatura a les Balears. Queda enrere el mes de setembre més càlid registrat a les Balears i també les nits tropicals que l’han caracteritzat. A partir d’ara la temperatura serà més pròpia d’un mes d’octubre, de 23 a 25ºC de dia i mínima nocturna de 12 a 16ºC.
Sense fronts ni borrasques a la vista no serà una setmana plujosa. El vent serà en general fluix però de component nord-est, relativament humit. Seran dies tranquils, de sol amb niguls baixos. Dissabte i diumenge el passadis de vent pot ser més allevantat i per tant més humit. Això permetria que els niguls fossin més espessos i potser també arribi a caure qualque plugim el cap de setmana.
Què és la ‘Cordonada de Sant Francesc’
També ha explicat que des de la Conselleria que dirigeix ja tramita diversos expedients per incompliments greus
Fou una de les figures importants d'aquell incipient Canal 4
Els frescos del segle XVIII pateixen greus danys per la humitat. Sense ajudes públiques, la propietat impulsa una campanya de micromecenatge per restaurar-los