Nou radar a Ciutadella per evitar excessos de velocitat al nucli urbà
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
L'empresa ha manifestat a l'Ajuntament de Marratxí la intenció d'engrandir la gran superfície en un solar de 3 hectàrees
Les patronals del comerç de Mallorca, Pimeco i Afedeco, s’oposen a l’ampliació del centre comercial Alcampo, ubicat a Marratxí. Denuncien que, amb la reforma, la superfície d’aquest centre comercial s’incrementarà en 30.000 metres quadrats. Segons el batle de Marratxí, Jaume Llompart, el projecte encara no s’ha presentat formalment, però la normativa vigent permet l’ampliació.
L’ampliació del centre comercial Alcampo es faria en uns terrenys annexos, que tenen una superfície de 3 hectàrees i són propietat de la cadena des que es va obrir aquesta gran superfície l’any 1992. L’Ajuntament diu que, de moment, només se n’ha presentat un preprojecte. En qualsevol cas, Llompart diu que el projecte s’ajustaria a la normativa urbanística vigent. El que sí que ha demanat ja formalment la propietat del supermercat és el soterrament d’una línia d’alta tensió que travessa el solar.
La patronal del comerç de Mallorca, Pimeco i Afedeco, avisa que l’ampliació seria molt negativa per al teixit comercial de Palma i de la Part Forana. Toni Gayá, president d’Afedeco, ha recordat que en aquests moments el de Ciutat i els pobles es buiden els caps de setmana perquè els consumidors “emigren” cap a aquests grans establiments, on es concentren moltes marques i on tenen més facilitats d’aparcament. Una tendència, segons Gayá, que s’hauria de modificar, com estan intentant moltes ciutats espanyoles i europees.
El Consistori de Marratxí ha demanat a la cadena que les empreses locals tenguin prioritat per llogar els locals que hi hagi al centre comercial. Un fet que, tanmateix, no convenç les patronals del comerç. Carolina Domingo, presidenta de Pimeco, ha dit que no els convenç perquè el que volen és que hi hagi vida als carrers “i als comerços de tota la vida”.
Ambdues patronals avisen que, quan es presenti, estudiaran el projecte a fons per intentar aturar-lo.
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes