Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Demanen mantenir les 90.000 places que, segons les associacions, el Govern del pacte volia eliminar, canvis en la zonificació i la fi de la moratòria de nous habitatges turístics
Habtur, l’Associació d’Empresaris de Viles Turístiques, la patronal AVAT d’Eivissa i Formentera, i la FVTV, són les entitats que formen part de la nova Federació Balear d’Habitatges Turístics (FEBHATUR). Volen, així, tenir força davant la nova llei turística que vol impulsar el nou Executiu de Marga Prohens.
Consensuar una nova normativa que modifiqui les polítiques en matèria de lloguer vacacional heretades del Govern anterior. En aquest sentit, el president de la nova patronal, Miquel Cifre, assegura que el que cerquen no és créixer. “Volem mantenir les nostres places, els nostres negocis i que aquesta tipologia de turisme pugui perdurar”, ha dit Cifre.
Entre altres coses, demanen acabar amb la moratòria que no permet la creació de noves places i modificar la zonificació feta pels consells insulars. Una zonificació que especifica on i de quina manera es pot desenvolupar la seva activitat. Però el més urgent és, apunten, assegurar la continuïtat de les 90.000 places que, segons encara mantenen, el Govern anterior volia anar eliminant a mesura que es donaven de baixa. “Si no tenim una rotació de places, estam condemnats a desaparèixer”, ha sentenciat el president d’Habtur, Toni Barceló.
La nova Federació balear d’Habitatges Turístics defensa l’aportació del seu sector a l’economia illenca. Asseguren que de cada 10 euros que es gasta un dels seus turistes, només 2 van destinats a l’allotjament. La resta, un 80%, a oferta complementària.
La Federació té representants del lloguer turístic de Mallorca, d’Eivissa i de Formentera. Aviat se sumaran els de Menorca. Cada un amb les seves especificitats, però, sota el mateix paraigua legal. Per això, amb aquesta nova entitat, el que cerquen és un sector “unit i fort”, diuen, davant dels canvis legislatius en matèria turística que vol tirar endavant el Govern.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes