X

Les pensions pujaran un 2,7% l’any que ve

Més de 210.000 illencs veuran incrementades les pensions, tot i que no compensarà un cost de la vida més elevat que en altres indrets de l'Estat, segons economistes

28/11/2025

Les pensions pujaran un 2,7%25 l’any que ve

Imatge d'arxiu.

15

Com cada final d’any, els pensionistes estan pendents d’una dada macro que afecta la seva butxaca, la de l’IPC del novembre, que marca quant pujarà la seva pensió. Doncs, segons el càlcul del Ministeri d’Inclusió, les prestacions contributives es revaloritzaran el 2026 un 2,7%, després que la inflació s’ha situat en el 3 per cent en taxa interanual.

Aquest 2,7 per cent de pujada afectarà les pensions contributives i classes passives en 2026, mentre que les mínimes i no contributives s’hauran d’incrementar per damunt d’aquesta xifra, segons recull la reforma de les pensions. D’aquesta manera, un pensionista amb una pensió de 1.500 euros mensuals cobrarà 40 euros més cada mes.

Aquest increment beneficiarà 10 milions de pensionistes, més de 210.000, dels quals, a les Balears, on aquesta pujada no compensarà un cost de la vida més elevat que en altres indrets de l’Estat, reconeix l’economista Pau Montserrat. Les dades es confirmaran el 12 de desembre, quan es doni a conèixer la xifra definitiva de l’IPC, que aquest mes s’ha moderat una dècima respecte de la taxa anual registrada a l’octubre. El motiu d’aquesta petita baixada és l’abaratiment de l’electricitat, mentre que el preu dels aliments continua a l’alça. Amb aquest descens mínim, l’IPC interanual trenca amb dos mesos consecutius de pujades.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT