El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
Ara només el 30% dels ingressats pateixen insuficiència respiratòria
EFE/ALEX PLAVEVSKI
153La pandèmia ha aguditzat la precarietat de les dones migrants indocumentades i moltes, encara, no s’han recuperat, segons investigacions de la UIB que també indiquen que la vulnerabilitat social i econòmica ha tornat estructural.
És la principal diferència amb les darreres onades. Les persones majors i els més vulnerables tornen a ocupar els llits dels hospitals de les Illes, però ara la darrera mutació d’òmicron ataca manco els pulmons i l’impacte dels contagis no repercuteix, de moment, a les unitats de crítics.
“Ha canviat bastant el perfil dels pacients”, explica Sion Riera, Cap del servei de Malalties Infeccioses de Son Espases. “Hi ha hagut onades en què el 80% dels pacients necessitaven oxígen i tractament, avui dia, el percentatge que el necessiten no arriba al 30%, assegura.
En aquesta setena onada, els majors de 70 anys amb patologies prèvies són, una altra vegada, els que més ingressen a planta. El coronavirus s’aprofita de la seva vulnerabilitat i que tenen un sistema immune dèbil i els provoca una descompensació que acaba amb ells a l’hospital.
“Arriben perquè tenen símptomes respiratoris, però també molts d’ells arriben perquè tenen diarrea i covid o perquè s’han descompensat d’una insuficiència cardíaca i tenen Covid. És a dir, molts dels pacients que ingressen no ho fan perquè el Covid sigui la patologia responsable directe”.
Després d’unes setmanes en què s’han experimentat una gran quantitat d’ingressos hospitalaris es podria començar a albirar una certa estabilització en els ingressos. Els professionals sanitaris són prudents davant els nous nombres i recorden que la societat ha de protegir els majors i els més vulnerables davant el coronavirus.
Balears registra 427 nous contagis de Covid i cap mort des de divendres
Les baixes per Covid, a partir d’ara, als centres Covid Exprés
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades