Costa: "Les Balears no tenen un model d’immersió lingüística obligatòria"
Antoni Costa, portaveu del Govern. CAIB
266El portaveu del Govern de les Illes Balears, Antoni Costa, ha insistit que la sentència que descarta la imposició del 25% de castellà a les aules constata que “les Balears no tenen un model d’immersió lingüística obligatòria, sinó un de conjunció lingüística”. Costa ha expressat el seu “màxim respecte” a la justícia: “La justícia s’ha pronunciat en un sentit i el Govern no pot fer altra cosa que respectar totalment i absolutament aquesta sentència judicial”, ha afirmat.
A més, amb aquesta resolució, Costa ha assegurat que es constata allò que des del Govern s’ha anat explicant: la defensa d’un model de conjunció lingüística “en el qual conviuen les dues llengües cooficials des del respecte a l’autonomia del centre (…), és un model que garanteix l’aprenentatge de les dues llengües cooficials i, si no la garantís, la sentència hauria estat una altra”, ha argumentat el conseller del PP.
Plis Eduación: “El TSJIB desestima el nostre recurs per qüestions purament processals”
Des de l’entitat PLIS Educación expliquen que després d’haver llegit la sentència entenen que el TSJIB ha desestimat el seu recurs per qüestions purament processals. El secretari de l’entitat, Julián Ruiz-Bravo ha explicat que “desestima el recurs perquè creu que hem demanat un canvi de normativa i no és així”, És per això que des de PLIS Educación estudien recórrer contra la sentència.
L’OCB celebra la sentència com una victòria del model educatiu en català
L’Obra Cultural Balear (OCB), que es va personar en el procediment juntament amb la comunitat autònoma, ha celebrat la sentència i ha explicat que espera que aquest “sigui el punt final als intents de destrossar el model lingüístic educatiu de les Illes”. Des de l’OCB defensen que totes les administracions i entitats haurien de fer feina en una sola direcció: “millorar el sistema educatiu”.
Carot: “La llengua mai ha estat un problema a la nostra terra”
La Universitat de les Illes Balears també celebra la sentència i defensa que el debat lingüístic no hauria de ser motiu de confrontació. El rector de la UIB, Jaume Carot, ha assegurat que mai no ha entès que es faci un problema de la llengua, “quan no ho ha estat mai a la nostra terra”.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús