Educació ja estudia instal·lar un protector per al gimnàs, però reclamen també ombres al pati i millores a la façana de les aules
“El que passa és que a les classes i al pati, hi fa molta calor“. Així de clar parla un dels alumnes de primària de l’escola de Cas Capiscol, a Palma. L’associació de mares i pares del centre (AMIPA) ha convocat aquest dimecres una concentració per protestar per la ineficàcia de les administracions a l’hora de posar-hi solució. Denuncien que el pati no té cap ombra. Només s’han comprat uns tendals per als alumnes més petits, però els grans no tenen on protegir-se de les altes temperatures que hi tenen a partir de mig matí. “És un pati negacionista”, diu el director del centre, Vicenç García. “Amb el clima que tenim i el canvi climàtic que ens espera, un pati sense cap ombra és negar la realitat“.
Tampoc es pot estar dins el gimnàs, que té una gran vidriera que actua de forn. A les 8 i mitja del matí el termòmetre ja hi marcava 22 graus. I les aules també són darrere vidrieres i els ventiladors no els basten per superar la calor. La presidenta de l’AMIPA, Marta Gallego, ja s’ha queixat moltes vegades a les administracions: “Les respostes que rebem són: és difícil, és l’edifici, s’hi ha de fer obra, no sabem com solucionar-ho…”. El director afegeix que les administracions es llancen la pilota les unes a les altres: “A nosaltres realment ens és igual, el que volem és una solució definitiva, l’exigim”. Estan així des de la construcció del centre, el 2005. Els alumnes de 3r de primària fins i tot han adreçat una carta al director demanant-li un tendal per al seu pati. El que calgui perquè anar a escola no sigui un malson i un perill per a la salut.
La Conselleria d’Educació redacta a hores d’ara un projecte de 30.000 euros que preveu un protector solar per a la superfície de vidre del gimnàs i un muret per protegir-lo d’inundacions. Confien poder-lo executar a l’estiu, però no ho poden confirmar encara.
Continua la incògnita, mentre s'especula quina espècie pot haver causat el que no sembla una mossegada
L'alerta per desaparició ha estat desactivada
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Després d'un mes, l'home de 54 anys ha estat traslladat a planta