El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Arreu d'Espanya, hi ha hagut barriades humils on la covid-19 s'ha acarnissat. Els experts proposen aïllar illetes de cases en comptes de barriades per evitar-ne l'assenyalament
Arreu d’Espanya, hi ha hagut barriades humils on la pandèmia s’ha acarnissat. No només ha passat a Madrid, també a Barcelona, Cantàbria… o Palma. Però quines són les condicions que fan que una zona sigui més vulnerable a la covid-19? La densitat de població n’és un factor, però no l’únic.
“Evidentment, si viu molta gent a un pis, hi ha més possibilitats de contagis, però de xarampió, de grip i de covid-19”, afirma l’educadora social i portaveu de l’AMIPA de l’institut de Son Gotleu, Rosa Deyà. El sociòleg i professor de la UIB Lluís Ballester afegeix altres factors, com ara “la necessitat de fer ús del transport públic i les relacions socials.”
Per evitar l’estigmatització de zones vulnerables, Ballester planteja no aïllar barriades senceres. Per això, proposa a les autoritats sanitàries que intervinguin només a les illes de cases més afectades. I de cara al llarg termini, les entitats de zones com Son Gotleu tenen una petició: més recursos, diu Deyà, per garantir la convivència i la integració. El treball d’integració, insisteixen, és la clau perquè les barriades vulnerables no se sentin estigmatitzades constantment.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle