Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Turquia s'enfronta a una inflació del 85% i Croàcia preveu una pujada de preus quan entri a la zona euro, l'1 de gener
Un dels principals competidors de les Illes, un any més, és Turquia. El país, però, s’enfronta a una inflació del 85%, el que l’obligarà a pujar preus. A més, està més a prop de la guerra d’Ucraïna. Malgrat tot, els hotelers turcs són optimistes, perquè saben que segueixen tenint uns preus un 20% més econòmics que els d’Espanya. És el cas de Hüseyin Akman, del Hilton Dalaman, un hotel ubicat a Sarigerme. “Som optimistes”, explica Akman, “ens estem intentant recuperar de tot allò que va suposar la pandèmia però el 2022 ja va ser molt bo per noltros”.
En el cas de Grècia, el país preveu superar les xifres de 2022 i així com les Balears, estan intentant allargar la temporada. El sector turístic grec, però, és conscient que els preus seran un factor cabdal enmig d’una pujada de costos històrica. Beloukas George, CEO de Bundle Group, considera que cal anar amb peus de plom. “Pens que si anem amb molta cura l’any que ve”, diu George, “tendrem molts més clients dels que hem tingut, fins al 10% més”.
A Croàcia, destinacions de la costa Dàlmata treballen, així com les Balears, per evitar la massificació i aposten per la cultura, la gastronomia i el turisme actiu. “No volem turisme de masses”, diu Ivana Lusic, ajudant de direcció de l’Agència de Turisme de Sibenik, “volem un turisme que sigui bo per a la nostra ciutat i un turista que ens permeti allargar la temporada”.
El sector turístic croat també preveu que l’entrada del país a l’euro, el proper 1 de gener, provocarà una nova pujada dels preus.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals