Estan sent investigats per pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, suborn i delicte de tràfic d'influències i contra la Hisenda Pública
Imatge d'arxiu. / EFE
211El jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno ha acordat la posada en llibertat i la retirada del passaport per a Koldo García, exassessor de l’exministre socialista José Luis Ábalos; el president del Zamora CF, Víctor de Aldama, i un altre dels detinguts per presumpta corrupció en la compra de màscares en pandèmia. A més de la retirada del passaport, el magistrat ha imposat a García, a De Aldama i a l’empresari Iñigo Rotaetxe l’obligació de compareixences quinzenals davant el jutjat i ha decretat la seva llibertat, com s’esperava, en tant que la Fiscalia no ha demanat presó, segons informen a EFE fonts jurídiques. El jutge, que no ha decretat cap mesura per al quart dels detinguts, el germà de Koldo García, els investiga per pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, suborn i delicte de tràfic d’influències i contra la Hisenda Pública.
“Molt greu”
Tots els partits estatals coincideixen en qualificar de “molt greu” les acusacions contra l’exassessor d’Ábalos, investigat per un presumpte cobrament de comissions en compres de mascaretes. Sobretot perquè, diuen els partits, el presumpte cas es va desenvolupar en un dels pitjors moments de la pandèmia.
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears
D'altra banda, la jutge pel cas de la mort de la nounada ja ha assenyalat per a dimarts que ve una vista amb ella en relació amb la seva situació processal