Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El gerent Enrique Garcerán assegura que ha estat "difícil" posar-ho en marxa perquè és un "concepte nou"
L’Hospital Can Misses ha inaugurat aquest dijous el centre d’atenció intermèdia per a la cronicitat Ca na Majora. Es tracta d’un centre pioner, que ha obert amb quinze habitacions individuals que s’ampliaran amb quinze més durant el primer trimestre de 2025. Atendrà pacients crònics complexos i avançats.
El nou centre de Ca na Majora evitarà més de 5.100 estades a les unitats d’hospitalització d’aguts de Can Misses. Té quinze habitacions individuals i un gimnàs, i l’atén un equip interdisciplinari de 35 persones amb una geriatra, infermeres, una fisioterapeuta i una logopeda, entre altres. Vol potenciar l’autonomia i la rehabilitació de pacients crònics.
Per ara té dos pacients. Progressivament, se n’hi incorporaran de nous. D’aquí a uns mesos s’ampliarà amb quinze llits més i comptarà amb un total de 2.000 metres quadrats. Tot i que els sindicats han dit que el centre ha patit retards perquè no trobaven personal, Salut assegura que compten amb els professionals sanitaris necessaris.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada