El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
Els constructors denuncien que les administracions es resisteixen a aplicar preus de mercat
L’Associació de Constructors de les Illes Balears denuncia que enguany 44 licitacions d’obra pública han quedat desertes. Repeteixen, una vegada més, que això es deu al fet que les administracions no tenen en compte els preus de mercat. Una situació que s’originà amb l’esclat de la guerra a Ucraïna.
El 2023 es va tancar amb 91 licitacions desertes per un valor de 69 milions d’euros. Tot i que la situació no és nova, enguany la xifra final podria ser pitjor perquè només en els primers sis mesos de l’any el total d’obra pública que ha quedat deserta ja supera els 50 milions. Per illes, Mallorca registra 26 licitacions desertes per un valor que supera els 22 milions d’euros; A continuació, Menorca, amb 8 licitacions per valor de 15 milions. Finalment, a Eivissa han quedat 10 licitacions que sumen un valor de 12 milions d’euros. Els projectes afectats inclouen escoles, rotondes, infraestructures hidràuliques…actuacions que depenen de totes les administracions, des d’ajuntaments a organismes de l’Estat.
L’origen d’aquesta problemàtica es troba en l’increment sobtat de preus de les matèries primeres posterior a la invasió russa d’Ucraïna. Una situació que ja no empitjora, però que tampoc s’ha revertit. Des de l’Associació reclamen que totes les obres amb una durada superior a un any, incorporin una clàusula de revisió automàtica de preus.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles