El congrés turístic de la Societat Civil aposta per decréixer en unes 100.000 places turístiques eliminant l'oferta obsoleta
El primer Congrés de Turisme organitzat pel Fòrum de la Societat Civil ha finalitzat amb la posada en comú de les conclusions dels diferents grups de treball que hi han participat. Entre altres mesures, s’ha apostat per limitar l’entrada de turistes a ports i aeroports i abandonar la promoció turística. Però també s’ha parlat i molt de decreixement per tal d’aconseguir un canvi de model turístic. Ha de ser, diuen, més sostenible, però no només des del punt de vista mediambiental, sinó també econòmic i social.
Reconeixen que no és una qüestió senzilla de materialitzar. Per això, asseguren que s’ha de fer des del consens, de manera cauta i progressiva i anar eliminant, així, l’oferta obsoleta. “Un estat ideal seria, d’aquí a 10 o 15 anys, anar a com estàvem fa 10 o 15 anys, en unes 300.000 places. És a dir, reduir unes 100.000 places no hauria de ser traumàtic”, ha dit el membre de l’executiva del Fòrum de la Societat Civil, Jaume Garau. Tot això, ha afegit, a la vegada, que es diversifica l’economia.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle