Dos rescatistes pitiüsos es queden sense viatjar a Veneçuela per salvar-hi vides
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
Ashome considera "absurda", amb l'actual nivell d'execució, qualsevol pujada d'aquest impost
La dada és eloqüent: dels 48 milions d’euros de l‘impost de turisme sostenible (ITS) destinats a inversions a Menorca, només se n’han executat una sisena part. L’Associació Hotelera de Menorca (Ashome) ho té clar: amb aquest baix nivell d’execució, diuen, no té sentit parlar d’apujar l’impost.
Les xifres deixen poc marge d’interpretació: tan sols el 16% dels fons destinats a Menorca a projectes d’inversió a través de l’impost de turisme sostenible han estat realment executats. Des del 2017, l’illa ha rebut 48,3 milions d’euros de l’ITS, assignats a 29 projectes ambientals i culturals. Però a l’hora de la veritat, el 83% dels recursos encara no han sortit del paper. Dels 48 milions assignats a Menorca, la meitat, 24,6, dormen en projectes que ni tan sols han començat, i 15,6 més resten a mig fer. Un panorama que ha encès les alarmes del sector hoteler, que considera “absurda” la sola idea d’apujar l’ecotaxa.
La patronal hotelera reclama al Govern una revisió dels criteris i, sobretot, que els residents puguin veure els beneficis reals de les inversions. Des del Consell de Menorca, admeten que la tramitació dels projectes és, molts cops, un laberint que en frena l’execució. Aposten per un canvi de criteris, que implicaria prioritzar en les pròximes convocatòries els projectes a punt de licitar o més fàcilment executables.
Entre burocràcia i paràlisi, Menorca espera que els milions recaptats es transformin en fets i no només en bones intencions.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
Amb aquest darrer foc, són 39 els incendis forestals enguany
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen