Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
L'apujada del preu dels carburants i de l'electricitat dispara l'IPC
L’índex de preus de consum davalla mig punt de desembre a gener, però es dispara fins a un 3% en la taxa interanual. És la més alta dels darrers sis anys, segons l’indicador avançat elaborat per l’Institut Nacional d’Estadística. Un increment producte, en bona part, de l’apujada de dos preus: el de l’electricitat i el de la benzina.
L’any passat el preu dels carburants abaixà. La tendència, ara, és la contrària. I baldament se cerquin maneres d’estalviar, per als que necessiten moure’s en cotxe en el seu dia a dia, aquesta és una despesa de la qual no es pot prescindir.
I el que tampoc no deixa d’apujar és el preu actual de l’electricitat. 100 euros més a l’any, segons el Govern central. De fet, la pròxima factura serà, confirma Endesa, un 20% més cara per a 277 mil llars de les Illes. Això és un 40% dels consumidors.
La Federació Nacional d’Associacions de Treballadors Autònoms, per part seva, apunta, a més, que una inflació del 3% suposa un perill per a l’economia. Serà inassumible, diuen, per a molts d’autònoms. Un augment dels costos que comporta, assegura la Federació d’autònoms, la pèrdua de competitivitat dels seus negocis.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
Una quinzena de persones compartiran sopar i companyia amb aquesta iniciativa solidària