Cent caravanes se citen al Port de Pollença per promocionar aquest tipus de turisme
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El partit veïnal denuncia que el model actual fomenta l'especulació amb el territori per part d'empreses privades
Parc fotovoltaic de sa Caseta a Llucmajor
162El partit veïnal “Llibertat Llucmajor” sol·licitarà en el pròxim ple ordinari de l’Ajuntament la paralització temporal dels projectes de parcs fotovoltaics, actualment en tramitació, i que es volen realitzar a Sa Marina de Llucmajor. El partit veïnal ha presentat una proposta de resolució per “cridar a la reflexió ciutadana de com es vol dur a terme com a societat la transició energètica” i com es pot “ampliar la zona protegida de Sa Marina de Llucmajor”.
Per a “Llibertat Llucmajor”, i tal com ha denunciat Terraferida, “el model actual de grans parcs fotovoltaics construïts sobre terreny rústic està dissenyat de tal manera que fomenta l’especulació amb el territori per part d’empreses privades”.
Per aquest motiu, ha considerat que el model “hauria de centrar-se en les instal·lacions d’autoconsum i en l’aprofitament de la superfície construïda que ja té Mallorca i no a cobrir terreny rural i fèrtil, especialment quan a Mallorca s’importa fins al 85% del menjar que es consumeix, amb l’enorme petjada de carboni que això suposa”.
“Amb un 73% de mallorquins que secunden millorar la sobirania alimentària de les illes, cobrir terreny fèrtil i augmentar el consum de territori perquè empreses de fora de Mallorca puguin especular amb l’energia renovable és contrari als objectius de transició ecològica marcats”, ha advertit el regidor de “Llibertat Llucmajor”, Eloy Crusat.
Finalment, “Llibertat Llucmajor” ha assenyalat que la proposta de resolució que es durà al pròxim ple ordinari de l’Ajuntament busca també obtenir per part del Consistori un compromís per a aconseguir l‘ampliació de les zones de protecció ZEPA i ANEI de Sa Marina de Llucmajor. “És un deute de la societat amb el medi ambient del municipi”, ha dit el portaveu de la formació, Alexandro Gaffar.
El parc fotovoltaic de sa Caseta de Llucmajor començarà a funcionar l’any que ve
Els 14 parcs fotovoltaics que es tramiten a Llucmajor ocuparan 214 quarterades
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears