Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Ha traslladat la informació a la Guàrdia Civil i a la Fiscalia Anticorrupció
El president del Consell de Formentera, Llorenç Córdoba, a la roda de premsa d'aquest dilluns. Foto IB3
197El president del Consell de Formentera, Llorenç Córdoba, ha explicat aquest dilluns, en roda de premsa, que ell mateix ha interposat una sèrie de denúncies “per presumptes irregularitats i possibles delictes” dels quals ha tingut coneixement des de la seva arribada a la presidència del Consell de Formentera.
Segons ha dit, el seu compromís amb l‘ètica i amb la transparència l’han obligat a fer públiques aquestes preocupacions i, entre altres coses, ha afirmat que “per responsabilitat” no té cap intenció de dimitir.
Llorenç Córdoba ha explicat que ha posat en coneixement de l’UCO (Unitat Central Operativa) de la Guàrdia Civil i de la Fiscalia Especial contra la Corrupció i el Crim Organitzat tres assumptes dels quals sospita hi ha possibles irregularitats o delictes: l’adjudicació de les concessions de platges, la incompatibilitat d’un conseller de Sa Unió i altres qüestions urbanístiques de l’anterior legislatura.
En roda de premsa, Córdoba ha explicat que, des de la seva arribada, ha anat recopilant informació sobre les presumptes accions i situacions irregulars, encara que no n’ha volgut facilitar gaires dades per respectar la investigació de l’UCO de la Guàrdia Civil i la Fiscalia contra la Corrupció i el Crim Organitzat.
Entre altres exemples, i en relació amb qüestions incloses en l’expedient, Córdoba ha assenyalat que un dels assumptes “importants” és el relatiu al concurs de platges i, així, ha assenyalat que “una cosa molt greu”, segons diu que li va traslladar Fiscalia, és que es produïssin canvis de criteri en les puntuacions durant el concurs.
També ha assenyalat que en el procés hi havia persones amb “incompatibilitats manifestes” que finalment van haver de sortir del concurs. “Hi ha sentències fermes que encara no s’han resolt. Caldria saber per què”.
Pel que fa a altres assumptes, el president s’ha referit a l’aprovació de llicències de manera “sospitosa” en juntes de govern en les quals faltava “molta gent”, en les quals s’introduïen amb urgència determinades llicències. També ha parlat de “canvis de figures urbanístiques bastant sospitoses que s’haurien d’investigar” i ha parlat d’expedients que es tramiten a diferents velocitats.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo