Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

L'entitat ha elaborat 50 propostes que vol incorporar al Pacte Social i Polític per a la Sostenibilitat per protegir la llengua pròpia 'dels impactes del turisme massiu'
No hi ha ruptura familiar en la transmissió de la llengua pròpia, però el català recula i ja només és la llengua habitual per a un terç dels illencs, explica el president de l’Obra Cultural Balear, Antoni Llabrés “les famílies que tenen el català com a llengua inicial l’han continuat transmetent d’una manera sòlida i robusta. El que passa és que aquesta comunitat de parlants, percentualment s’ha anat empetitint a mesura que es produïa aquest creixement”
Antoni Llabrés i Xisca Niell.
Per a l’Obra Cultural, això es deu a l’impacte del turisme de masses. En quatre dècades s’han multiplicat per 4 els visitants i el mercat laboral ha atret la immigració, fins a doblar la població.
Per això, l’entitat reclama que el Pacte per a la Sostenibilitat que impulsa el Govern s’estengui a la preservació de la llengua i han elaborat un document amb l’ajuda d’experts que recull 50 propostes concretes.
Per exemple, dedicar un 5% dels doblers de l’Impost de Turisme Sostenible a fomentar la llengua. També fer visible el català en tots els espais comercials i turístics, tant digitals com reals.
“S’han de prendre mesures per la normalització del paisatge lingüístic. És necessari visualitzar i garantir aquesta presència”, assegura la gerent de l’OCB, Xisca Niell. “El comerç ha d’estar en disposició d‘atendre activament o passiva en català al client”, diu Llabrés.
A més, proposen mesures per convertir el català en la llengua d’integració i promoure’n hàbits d’ús entre tota la població.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"