Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Els socialistes acusen el PP i Vox d'estigmatitzar l'illa i adverteixen que és un error que pagaran en el futur
El Partit Popular està satisfet pel fet que la presidenta del Govern, Francina Armengol; i la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, hagin de donar explicacions davant la delegació del Parlament Europeu sobre els casos d’explotació sexual a menors tutelats. La missió europea es traslladarà a l’illa el 12 d’abril. El portaveu dels populars al Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha afirmat que s’ha acabat l’obscurantisme i que a la fi se sabrà què ha fallat per poder ajudar als menors. Galmés ha assenyalat que en els darrers dos anys, l’equip de govern de la institució insular ha rebutjat quatre vegades una comissió d’investigació per no voler donar la cara.
Vox lamenta la imatge internacional de Francina Armengol i exigeix la seva dimissió i la de la presidenta de la institució insular, Catalina Cladera.
D’altra banda, el portaveu del grup socialista al Consell, Andreu Alcover, ha acusat el PP i Vox d’estigmatitzar Mallorca i ha advertit que és un error que pagaran en el futur. Alcover ha afirmat que les dues formacions han promogut aquesta comissió europea amb una finalitat partidista.
Mentre que un dels socis, Unides Podem, ha preferit guardar silenci, Més per Mallorca ha demanat màxima transparència i tranquil·litat perquè, diuen, les coses s’han fet. Així mateix, els ecoregionalistes reclamen rebaixar les estridències en favor de les víctimes, els menors.
El Pi també ha optat per no fer declaracions.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil