Una persona detinguda en una operació contra el narcotràfic a Sineu
La detinguda és una dona de 41 anys. A l'interior de l'habitatge s'han trobat 271 plantes de marihuana
L'ofici dels trencadors de marès, protagonista de la seva nova obra, coproduïda amb IB3, emmarcat en el 25è aniversari de Lithica
El cineasta ciutadellenc Macià Florit estrena el seu darrer curtmetratge ‘Tòtem’ al festival de cinema D’A de Barcelona. En aquest nou projecte, coproduït amb IB3, tracta la realitat de l’ofici dels trencadors de marès, una professió gairebé desapareguda. ‘Les pedreres de marès’ és un projecte que encomana la fundació Lithica al cineasta menorquí per reivindicar la bellesa de les pedreres de Menorca pel 25è aniversari de la seva fundació. D’aquí neix ‘Tòtem’, un projecte més personal, més lligat a la història d’origen de Lithica.
Al curtmetratge, Florit hi crea un diàleg entre els dos personatges clau: Laetitia Lara, una arquitecta francesa que va salvar les antigues pedreres de ser convertides en abocadors, i Toni Pons, el darrer trencador tradicional de l’illa. Laetitia ja era coneguda pel cineasta, i la gran quantitat de material d’arxiu que tenia li ha servit per construir l’obra. Per altra banda, Toni Pons apareix en els seus darrers dies de treball, ja que la pedrera en la qual treballava ja ha tancat.
El curtmetratge, coproduït amb IB3, comença al circuit de festivals de Barcelona amb la intenció de viatjar tan lluny com es pugui.
La detinguda és una dona de 41 anys. A l'interior de l'habitatge s'han trobat 271 plantes de marihuana
La comunitat xinesa de Palma dona la benvinguda a l'any de la serp
L'accident mortal ha ocorregut en una via no permesa per a vianants; la víctima encara no ha estat identificada