Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Avui se celebra el Dia Internacional de la Infermeria de Salut Mental, una jornada en la qual es vol posar l'accent en la importància de dotar-ne de més places el sistema, reconèixer la tasca d'aquests professionals sanitaris i promoure'n l'especialització
L’augment de pacients amb problemàtiques de salut mental és una realitat que els darrers anys ha agreujat encara més la manca de personal sanitari especialitzat. Un paper cabdal que comença a atenció primària i abasta l’àmbit hospitalari i fins i tot programes específics i docència. Ofereixen atenció terapèutica i d’acompanyament adequada a les necessitats de cada pacient i tenen un paper important en el seu procés de recuperació.
El Col·legi d’Infermeria de les Illes assegura que hi ha pocs professionals i que moltes vegades el sistema no preveu aquesta dotació a la seva relació de places, o bé no es reconeix econòmicament la formació o els coneixements al respecte.
Cal, diuen, també fer feina, per treure l’estigma de la patologia mental, posant damunt la taula qüestions com aquesta. Especialment, ara en què programes com el de prevenció del suïcidi, la unitat de trastorns de conducta alimentària o la unitat infantojuvenil tenen tanta demanda d’usuaris.
Es tracta d’una especialitat que requereix dos anys de formació específica a través de l’IIR (Infermera Interna Resident, equivalent al MIR dels metges) i de la qual, a les Balears, tan sols s’ofereixen vuit places cada any a la Universitat de les Illes Balears.
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat