L’Ajuntament de Maó ha celebrat la comissió de seguiment del Pla d’Emergència per sequera, en la qual s’ha acordat aplicar noves mesures per a la reducció del consum d’aigua al municipi i garantir un ús responsable d’aquest recurs. El context de prealerta per sequera, a nivell generalitzat a Menorca, es va arrossegant des del mes de juny de 2023.
Les mesures acordades en la comissió són les següents: prohibir l’ús d’aigua de la xarxa per a laneteja d’embarcacions amb mànega; evitar la neteja de vehicles i, en cas que sigui imprescindible, fer servir mètodes que permetin reduir-ne el consum, com per exemple, fer net amb esponja i cubell o amb sistemes que permetin la reutilització de l’aigua; no permetre la recàrrega de creuers, i prohibir el reg de gespes ornamentals de particulars amb aigua de la xarxa. El Consistori diu que hi haurà vigilància. A més, es recomana cobrir les piscines per evitar l’evaporació i, també, evitar fer ús de l’aigua de la xarxa per a la neteja de terrasses.
Aquestes mesures, diu l’Ajuntament, s’adrecen a tota la ciutadania i als sectors econòmics implicats en la voluntat de reduir significativament el consum d’aigua i garantir-ne la disponibilitat per als usos prioritaris, com els domiciliaris.
A la comissió hi han assistit membres de l’equip de govern, responsables tècnics de les àrees d’Obra Pública i Aigua, així com representants de l’empresa concessionària de l’aigua a Maó i portaveus dels grups de l’oposició.
Efectius de l'UME de València ja es troben de camí a Eivissa en helicòpter, mentre la resta ho farà durant la tarda. Emergències afirma que persones han quedat atrapades en ascensors i soterranis. Entre les 12.30h-13.00h hi ha hagut "una afectació massiva d'aigua"