Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
El boom de construcció del municipi, amb gairebé mil habitatges nous, fa que necessitin aigua urgentment i, per això, reclamen una nova dessalinitzadora
L’Ajuntament de Sant Antoni alerta que podria tornar a haver-hi restriccions d’aigua aquest estiu per la previsió de més turisme i el boom urbanístic del municipi. Per això, demanen al Govern una nova dessalinitzadora.
Una seixantena de nous edificis i gairebé mil nous habitatges en els darrers cinc anys. El boom urbanístic fa que Sant Antoni necessiti aigua urgentment. “És primordial que s’ampliïn les dessalinitzadores com més aviat millor, mentre se’n construeix una de nova”, diu el batle, Marcos Serra.
Els socialistes asseguren que la manca d’aigua és culpa de l'”urbanisme salvatge” de Sant Antoni, i Amics de la Terra qualifica d’irresponsable el batle. “Nosaltres donam les llicències que ens demanen; no donar-les és prevaricar”, argumenta Serra.
Ja l’estiu passat va haver-hi restriccions d’aigua el juliol i l’agost al barri de Can Germà, però enguany la situació serà pitjor. “Si arriben més turistes i tenim més habitatges, s’agreujarà aquest problema de manca d’aigua”, explica l’alcalde de Sant Antoni.
L’Aliança per l’Aigua assegura que fan falta inversions milionàries per reutilitzar l’aigua. “Hem espoliat els aqüífers, ara hem de generar aigua, però el que hem de fer realment és tancar el cicle de l’aigua”, insisteix el seu portaveu, Rafel Tur. La intenció és reutilitzar l’aigua perquè no en falti.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu